به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان آذربایجان شرقی، همزمان با روز ارتباطات و روابط عمومی، بوتکمپ «تحول در روابطعمومی صنایع با استفاده از هوش مصنوعی» با هدف معرفی و بررسی کاربردهای هوش مصنوعی در بهبود عملکرد روابطعمومی، به همت انجمن روابطعمومی استان آذربایجان شرقی با مشارکت اداره کل کتابخانههای عمومی استان در کتابخانه مرکزی تبریز برگزار شد.
اسد بابایی، مدیرکل کتابخانههای عمومی استان آذربایجان شرقی، ضمن خوشآمدگویی و تبریک روز روابطعمومی و ارتباطات، از تلاشهای چشمگیر و شبانهروزی فعالان این حوزه تقدیر کرد. وی با تأکید بر اینکه در عصر حاضر فناوری اطلاعات و ارتباطات راهبرد جدیدی است که تمام ابعاد زندگی بشر، از جمله سازمان ها را تحت تأثیر قرار داده، به اهمیت هوش مصنوعی مولد در روابطعمومی اشاره کرد و درخواست کرد مدیران روابطعمومی به دنبال فناوریهای نوین و هوش مصنوعی باشند و با این فناوریها همراه شوند.
در این نشست همچنین سعید خرسندی، کارگردان هنری، ایدهپرداز و مدیر تولید شرکت هلیو مارکوم دبی، بهعنوان سخنران برخط در ارائه ای تحت عنوان «خلاقیت و ایدهپردازی»، به بیان اهمیت نوآوری در روابطعمومی پرداخت و بحثهای گستردهای در مورد شیوههای جدید ایدهپردازی و خلاقیت در این حوزه با استفاده از هوش مصنوعی ارائه داد.
خرسندی همچنین به پدیده دیپفیکها اشاره کرد و مخاطرات احتمالی آن را برای اعتماد عمومی و اطلاعات صحیح بررسی کرد. او مثالهایی از چگونگی استفاده از هوش مصنوعی برای ساخت و تولید تیزرهای تبلیغاتی و برندینگ ارائه داد که نشاندهنده پتانسیل بالای این فناوری در صنعت تبلیغات و برندینگ است.
ابراهیم مولائی، رئیس انجمن روابطعمومی آذربایجان شرقی، در این بوتکمپ تخصصی به معرفی مدل جدید هوش مصنوعی کمپانی OpenAI با عنوان ChatGPT 4o پرداخت. وی توضیح داد که ChatGPT 4o، هوش مصنوعی پیشرفتهای است که قابلیتهای فراوانی در زمینه تولید محتوا، پردازش زبان طبیعی و تحلیل دادهها دارد. مولائی با تأکید بر دقت و طبیعی بودن متون تولید شده توسط این مدل، به بررسی کاربردهای آن در بخشهای مختلف روابطعمومی پرداخت. وی خاطرنشان کرد که با معرفی این نسخه از chatGPT، بستر مناسبی برای شکلگیری تعاملات انسانگونه و طبیعیتری میان کاربران باهوش مصنوعی ایجاد شده است.
گفتنی است، این بوتکمپ تخصصی در سه بخش اصلی برگزار شد. در بخش تولید محتوا، شرکتکنندگان با خبرنویسی و گزارشنویسی از برندها و دستگاه های حاضر در رویداد، نوشتن اطلاعیهها و بیانیههای مطبوعاتی، نوشتن متن سخنرانی، کپشننویسی برای شبکههای اجتماعی و نگاشتن محتوای سایت شرکت با توجه به اصول سئو و توضیح محصولات برای فروشگاهها یا سایتها آشنا شدند. در بخش رسانهها و ارتباطات، ایجاد و مدیریت ارتباطات مؤثر با رسانهها، از جمله ارسال بیانیههای مطبوعاتی، تنظیم مصاحبهها و برگزاری نشستهای خبری و تحلیل و رصد رسانهها مورد بررسی قرار گرفت.
ارسال نظر